Kuratorium Oświaty w Szczecinie

Rozliczenie finansowe

Szczecin, dnia 8 grudnia 2015 r.

Szanowni Państwo,

Organy prowadzące szkoły podstawowe objęte Rządowym programem

„Książki naszych marzeń”

 

W związku z koniecznością dokonania rozliczenia otrzymanego wsparcia finansowego na zakup książek niebędących podręcznikami do biblioteki szkolnej w ramach Rządowego programu wspierania w 2015r. organów prowadzących szkoły podstawowe i szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej w obszarze rozwijania zainteresowań uczniów przez promocję czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży – „Książki naszych marzeń”, w załączeniu został zamieszczony wzór rozliczenia finansowego przedmiotowej dotacji. 

Przypominam, że zgodnie z § 5 ust. 1 umowy rozliczenie wykorzystania przyznanych środków należy sporządzić i przekazać na adres Kuratorium Oświaty w Szczecnie, ul. Wały Chrobrego 4, 70-502 Szczecin, w terminie do 15 stycznia 2016r. Do rozliczenia należy dołączyć potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie wszystkich faktur na zakup książek do bibliotek szkolnych wraz z potwierdzeniami zapłaty (kopie przelewu).

Informuję ponadto, że dokumenty potwierdzające poniesienie wydatku, tj. faktury/rachunki, powinny być opatrzone na odwrocie pieczęcią szkoły oraz zawierać sporządzony w sposób trwały opis zawierający informację: z jakich środków wydatkowana kwota została pokryta (w przypadku, gdy dokument został opłacony z dotacji i środków własnych – wskazanie źródeł finansowania i opłaconych z nich kwot), np. : "faktura płatna: kwota……zł z dotacji budżetu państwa w ramach Rządowego programu "Książki naszych marzeń", kwota ……. zł ze środków własnych".Informacja ta powinna być podpisana przez osoby odpowiedzialne za sprawy dotyczące rozliczeń finansowych w imieniu szkoły. Brak opisu w sposób trwały na odwrocie dowodu księgowego, będzie skutkowało nieuznaniem wydatku.

Niewykorzystaną do 31.12.2015r. kwotę dotacji organ prowadzący jest zobowiązany  w terminie do 15 stycznia 2016r. zwrócić na rachunek Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego o numerze 87 1010 1599 0056 3013 9135 0000. Przelew dotyczący zwrotu winien zawierać opis: dział - rozdział – paragraf [klasyfikacja zadaniowa], rok w którym uzyskano dotację, zwrot niewykorzystanej dotacji np. 801-80101-2810 [3.1.2.6.], 2015, zwrot niewykorzystanej dotacji.  W przypadku zwrotu niewykorzystanej dotacji do rozliczenia należy dołączyć kopie przelewu zwrotu środków.

      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Proszę pamiętać, że zawsze można zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności.

  Akceptuję pliki cookie na tej stronie.