Jesteś tutaj: Strona główna Konferencje i uroczystości III edycja konferencji z cyklu „Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i upowszechnianie edukacji włączającej”
9 stycznia br., z inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej, w Szkole Podstawowej nr 3 w Stargardzie, odbyła się III edycja konferencji z cyklu „Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i upowszechnianie edukacji włączającej”.
Organizatorami wydarzenia był Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli oraz Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Stargardzie.
Kuratorium Oświaty w Szczecinie reprezentowali: Zachodniopomorski Wicekurator Oświaty pan Jerzy Sołtysiak, Dyrektor Wydziału Kształcenia Ogólnego i Specjalnego pani Izabela Pawlak oraz starszy wizytator w Wydziału Kształcenia Ogólnego i Specjalnego pani Monika Piątkowska.
Konferencja skierowana była do dyrektorów szkół i placówek, nauczycieli odpowiedzialnych za organizację kształcenia specjalnego i pomocy psychologiczno - pedagogicznej oraz rodziców.
Jej celem była potrzeba kontynuowania działań dotyczących upowszechniania rozwiązań prawnych oraz dobrych praktyk w zakresie organizacji kształcenia i wsparcia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, zgodnie z przyjętym w roku szkolnym 2017/2018 kierunkiem polityki oświatowej Państwa: „Podnoszenie jakości edukacji włączającej w szkołach i placówkach systemu oświaty”.
Konferencję otworzył Zachodniopomorski Wicekurator Oświaty. W swoim wystąpieniu podkreślił, że jednym z najważniejszych działań podejmowanych przez MEN jest wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a konferencje są doskonałą okazją do dyskusji o edukacji włączającej.
Program konferencji obejmował między innymi zagadnienia istoty edukacji włączającej w podnoszeniu jakości edukacji wszystkich uczniów, czy zmiany w przepisach prawa dotyczące organizacji kształcenia i wsparcia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
W ramach dobrych praktyk nauczyciele specjaliści podzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
W kolejnej części spotkania zaproszono na konferencję rodziców uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz chorobą przewlekłą (cukrzyca). Rodzice podzielili się z uczestnikami konferencji doświadczeniem ze współpracy z nauczycielami, dyrektorami szkół, do których dzieci uczęszczają.
Ostatnim punktem konferencji był panel dotyczący: roli Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych, formy współpracy ze szkołami oraz realizowanych zadań przez PPP
Poruszana podczas konferencji problematyka wywołała duże zainteresowanie środowiska oświatowego.