Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkołach/placówkach

Szanowni Państwo

dyrektorzy szkół/placówek

województwa zachodniopomorskiego

- wszyscy -

 

W związku z licznymi nieprawidłowościami, dotyczącymi nierespektowania przepisów prawa zawartych w rozporządzeniu MEN z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, potwierdzonymi kontrolami doraźnymi, prowadzonymi przez Kuratorium Oświaty w Szczecinie, zobowiązuję Państwa do wzmożenia działań w ramach sprawowanego nadzoru pedagogicznego w ww. zakresie, szczególnie wobec pedagogów i psychologów szkolnych. Należy zwrócić uwagę na przestrzeganie zapisów § 23 ww. rozporządzenia, które nakazuje pedagogom i psychologom szkolnym m. in.:

1. Prowadzenie działań diagnostycznych uczniów (w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb).

2. Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w odniesieniu do rozpoznanych potrzeb.

3. Pomoc rodzicom i nauczycielom.

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w myśl § 3 ust. 1 ww. rozporządzenia polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia, w związku z tym wymaga od pedagoga i psychologa szkolnego wychodzenia naprzeciw potrzebom uczniów oraz zaplanowanych, celowych i systemowych działań.

Jednocześnie przypominam Państwu o obowiązku dyrektora szkoły/placówki związanym z organizacją pomocy psychologiczno - pedagogicznej wynikającym z § 5 ust. 1 ww. rozporządzenia.

Maria Borecka
Zachodniopomorski Kurator Oświaty

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Proszę pamiętać, że zawsze można zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności.

  Akceptuję pliki cookie na tej stronie.