Kuratorium Oświaty w Szczecinie

Informacje i usługi przyjazne obywatelom - serwis "Obywatel"

Szanowni Państwo

„Każdą sprawę, którą chcesz załatwić w urzędzie, traktujemy jak usługę, którą wykonujemy dla Ciebie. Chcemy, żebyś załatwił tę sprawę szybko i sprawnie, dlatego zbieramy nasze usługi w jednym miejscu i opisujemy w prosty i przystępny sposób.”

Takim słowami charakteryzuje swoje funkcjonowanie serwis OBYWATEL.GOV.PL, stworzony w ramach inicjatywy „Obywatel”, wdrażanej przez Radę Ministrów.

Na stronie www.obywatel.gov.pl udostępniono karty opisujących najczęściej realizowane przez urzędy na rzecz obywateli usługi publiczne oraz karty opisujące funkcjonowanie wybranych rządowych portali tematycznych.

Dzięki serwisowi OBYWATEL.GOV.PL informacje, jak załatwić sprawę w urzędzie są dostępne w jednym miejscu, usystematyzowane wg potrzeb Obywatela, tj. według jego spraw życiowych.

Opisy procedur są jak najprostsze. Każdy powinien je zrozumieć. Opisy usług publicznych weryfikowała grupa Obywateli, co dało pewność twórcom serwisu, że po przeczytaniu Obywatele zrozumieją, jak załatwić daną sprawę.

Ponadto, w załączeniu przekazuję Państwu dwie publikacje poświęcone doskonaleniu komunikacji z obywatelami.

Pierwsza z nich, zatytułowana „Rozpatrywanie sygnałów obywatelskich. Rekomendacje" ma na celu ukierunkowanie rozpatrywania sygnałów obywatelskich na rozwiązanie problemu, który przedstawia obywatel. Spowoduje to podniesienie jakości usług publicznych, zwiększy zaufanie obywatela do państwa oraz istotnie wpłynie na ocenę całej administracji.

Druga publikacja, pt. „Komunikacja pisemna. Rekomendacje" jest przewodnikiem dla urzędnika, w jaki sposób prowadzić korespondencję z obywatelem, aby jej treść była dla niego jak najbardziej zrozumiała i czytelna. Na urzędnikach bowiem ciąży obowiązek wytłumaczenia obywatelowi wszystkich istotnych kwestii dotyczących problemu, z którym się do nas zwrócił.

Adresatami publikacji ą wszystkie osoby zaangażowane w prace z klientami urzędów. Umiejętność właściwego reagowania na sygnały obywatelskie jest najlepszym sprawdzianem profesjonalizmu urzędników. Natomiast zmiana sposobu komunikacji urzędów z obywatelami na bardziej otwartą i przyjazną jest szansą na lepsze postrzeganie naszej pracy.

      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Proszę pamiętać, że zawsze można zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności.

  Akceptuję pliki cookie na tej stronie.